20 Mart 2012 Salı

GE - Erm

gurculer hayvancilik disinda bir sey yapmiyorlar burada ilk defa dogru duzgun tarim gordum. seracilik fln. kahvedeki yaslilardan birisi kasketli ve bastonlu culakcuban'in yasliligi keske resmini cekseydim. yola devam ediyorum, sinirin GE tarafi sakin biraz bekleyerek artik GE'yi terk ediyorum EM tarafinda biraz helecan var, neyse orada da 20 dolar vize 11 dolar sigorta ile mutlu mesut siniri geciyorum, vizede biraz kaziklandigimi sonradan anlayacagim ama daha once bildigim tek EM ziyaretini yapan TR'li motorcularin verdikleri rakami bildigimden yine de dokanmiyor. ilk izlenimim biraz hayal kirikligi gibi oldu cok fazla terk edilmis eski sanayimsi seyler var sovyet zamanindan kalma, paslanmaya yuz tutmus vincler vs, agir sanayi kalintilari, sonra birden bunlarin topragin altinda hepsi moskovada toplanan bir devin parcalari oldugunu dusunuyorum SSR, devin gozundeki fer sondu ve "bedeni" zamanin ruzgarina karisip gidiyor, derken kulagima egsozlarimin sesi geliyor, hell yeah fer sondu ama "cocuklari" yasiyor. iki kucuk silindirin icindeki her patlamada. yagmur yagiyor terk edilmis bir benzinlige duruyorum. "amerikan ruyasi" evler den uzak olsun, bu benzinlige de pek yaramamis zaten...




kasabadan benzin ve dram aldim. yerlesim ve doga etkileyici hatta masalsi buyuk bir kanyon boyunca uzanan yol ve tee en tepelere yapilmis evler ve yemyesil tepelere dogru suruyorum.




her taraf yemyesil ve uzaktan kampa musait gibi gorunuyor ama otlar cok gur ve yuksek. toprak da cok yapiskan. bir yokusa yardirirken artik on teker iyice bir tuaf oluyor megerse donmuyormus koca popolu motorum, mahsun ve mahcup mahsur kalmis. kurtarilmayi bekliyor.



tekeri temizleyip ana yola dondum, burasi goller bolgesi.



ilerde bir yol ayriminda



illaki yol tarif ediyorlar, cadir yeri soruyorum burada olmaz diyorlar birisi evine davet ediyor tesekkur ediyorum. Ermeniler cok misafir sever insanlar, yer zaman yiyecek ve kalacak yer teklif ediyorlar, ustelik bir karsilik beklemeksizin. Stepanavan diye bir yer tarif ediyorlar, hadi bkalim o yana surelim, yagmur iyice siddetlendi. hava karardiginda bir benzinlige durdum, fark ediyrum ki 1 lire yagi dusurmusum uzuntu ve muzkabugu!. benzinligin calisani iceri davet ediyor, oldukca mutevazi bir oda, iyi kotu anlasiyoruz, SSR'da askermis simdi pompaci, yeni ekonomik kosullar ailesini de parcalamis, bu aksam misafirimsin birakmam diyor. en iyi yeri de bana vermeye calisiyor ne yaptimsa ikn edemedim, kenarda bir yerde uyumak icin. boyle elinde hic bir sey kalmamis insanlarin, o ne kalmissa onu paylmak konusundaki fedakarliklari, icimi bir tuaf yapiyor. fedakarlik boyle bir seydir "olmayani" bolusursun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder