20 Mart 2012 Salı

Erm - 4 Gumru

17 Haziran

sabah sag egsoza yar cekip, cadirin pollerini tamir etikten sonra yola ciktim. santralde calisan abi evine davet ettiydi, denk gelirsem ugrayacagim. bakkaldan alisveris edip devam ettim. EM'de yol kenarinda betondan yapilmis liftler var, yolda alta girerek tamirat yapmak gerekirse bunlari kullaniyorsunuz. vanadzor'da super bir super market buldum sarkuterideki hanim, salamin havayla temas etmis -strec film de olsa- kismini kesip atiyor ve benim alcagim kismi o sekilde veriyor. biraz lukse kacip bir de vodka aldim gumruye dogru bir tirmanistan sonra agaclar arasinda guzel bir cesme goruyorum,



arkasindaki tepe aksam konaklamak icin guzel gorunuyor. cesmelere konulan taslarin on yuzleri isli fakat kalan kismi kaba birakiliyor boylece tasa kendinden bir bicim verirken, onu kendiligi de yok edilmemis, ondan "alinan" seye karsilik -insanca olananin ebedilestirilmesi imkani- tasta tasin kendicesi de silinip atilmayarak insanla insan olmayan -tas- arasinda bir "el sIkIsma" vucut bulmus oluyor. yemegi yedikten sonra tepeye tirmanip geri dondum bu arada bir aile gelmis, eh bu durumda bize karsi tepelere gitmek duser derken yanima gelip kendilerini taitiyorlar ve yemege davet ediyorlar. o kadar ictenlerki oturup onlarla bir sigara icebilecegimi soyluyorum. ama iste bir kere oturduktan sonra ikrami da reddetmek olmuyor buyuk amca SSR zamani generalmis hele o ye dedi mi kabul etmemek mumkun degil eh annenin yaptigi dogum gunu pastasi var onu da yememek olmaz, artik elimdeki birayi icemez hale geldim o derece. evin genclerinden birisinin dogum gunu bu gun, bu cesme ve agaclik da 88 depreminde kaybedilen yakinlar hatirasina yapilmis. cano diyorlar bana da. aksam tepeye cikmama gerek olmadigini burda konaklayabilecegimi soylediler ben de oyle yaptim. gece icmeye bazi gencler geldi, onlar da bir sure yakinda durup sonra uzaga gidip oturdular. rahatsiz etmemek icin muhtemelen. Ge'de karsilastigim tir soforu de aynen soyle demisti: sakin ha buralarda -GE- yol kenarina cadir falan kuruyum deme, bir gecede 2000 tane oset'i kesti bunlar. EM'de kurabilirsin bir kisi de gelip bir sey soylemek bir kenara cadirinin kosesine dokunmaz. neyse hava ruzgarli uyudum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder