23 Mart 2012 Cuma

Iran - 3 Rasht Fasham

Temmuz 10

su ana kadar tecrube ettigim iran icin sasirtici bir durum var sis! oglen rasht'teyim. pazarcilarin yaninda durdum. bunlar da cok misafirperver, en iyi turkce konusanlari bayrampasada iki yil yattiktan sonra iran'a donmus. bir torba karisik meyvayi kabul etmeden gondermediler.

Chalusten tahran tarafina dondum.

iranda cayi uc cesit farkli sekerle icebiliyorsunuz bunlardan en ilginci ile bu yolda karsilastim:


Kasik ve seker bir arada

yol kalabalik ama motor icin cok zevkli, araba paketlemesi de


Otomobillerin motorlara pek hormeti yok. Sen hizlandin mi onlarda hizlaniyor, hep one gecmeye calisiyorlar (dumandan mi diyorum ama yok yok , ) vs. ozellikle u virajlarda disa savrulduklarinda icten gecmek cok eglenceli oldu.

nihayetinde bir kayak merkezine vardim. yolun gectigi zirvede kalabilecegimi ogrenince devam ettim ve hayatimdaki en dik egimli dar virajlari tatma imkanim oldu o kadar dik ki cogunlukla 1 vitesten yukarisini yemedi, dedim herhalde motor hararet yaparsa anca burada yapar. virajlardan biri alamayan pejo distaki tastan bariyerlere tirmanmis, gecmis olsun demek icin durunca motor azkaldi kalkmiyordu. sonunda super fantastish fasham tepesine vardim. ve bu arada “apollonun gunes sarisi da gok yuzunun yamaclarindan” denize kosmaktaydi:


tepede afganlar as pisirip satiyor. istedigim yere yerlesebilecegimi soylediler.

11 temmuz

sabah apollon safak perisini kovalamadan evvel uyandim. Hikaye odur ki apollon safak perisi dafne’yi kucaklamak ister o da kacar…

soguktu ama yagmur ciselemiyordu
  


Ve tilki yani herhalde tilki:


Bu da afgan cadiri:


daglarin ortasinda birisinin okuma odasi:


memedle vedalasip, tahrana dogru salladim motoru 3200 metreden sehre inmek hic iyi bir etki yapmadi, tahran kirli kalabalik ve buyuk bir sehir. iki gun kalip elcilik misafirligi yaptim. iki gun daha kalmam gerekince fasham'a donmeye karar verdim.
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder