29 Mart 2012 Perşembe

Kazakistan - 2 Atalar ve Otesi

oyle boyle tekrar bastik marsa:

bozkir sabahlarinin canlandirici enerjisiyle dolu:


fort sevcenka:

ukraynali sairin mahpusluguyla unlu.




gunun batisiyla:


dogusu arasindaki trajik benzerlik :


sevcenka muzesi:

bu resimi cok defa gormus gibiyim. hani su kopyalarin yerlerde satilan, kotu taklitleri alternatif kafelerin duvarlarina ciziktirilanlar gibi.


zindani:


basi bos atlar sagda solda yardiriyor. at kisnemeleriyle uyumak, odun atesi etkisine sahip bunye uzerinde.


ve "hayat devam ediyor":


sularin piri sultanepe'ye vardim. uyumaya gecmeden once tam atlar nerde yau derken guldur guldur gelmeye basladilar. o vakit ampulyandi bende neden poseidon'un atlari insana armagan eden oldugu hakkinda. iki de essek vardi bunlarin arasinda pek komikti halleri.


ve yer alti mesciti:


ve ben:


ertesi gun shakpak ata:


bi zamanlar buralari denizmis baco :P


icerisi:


ve disarisi:


takip eden gun shetpeye giderken uzaktan fuzeleri farkettim. yakinlastikca uzay ussu olmadigi anlasildi.


kazaklarin islam oncesi hirolarindan birisi.


cok deli bir ruzgar esiyor.

kazaklar buraya cok yatirim yapmislar, muze vs.

oteki gun kizilkala ve ve sherkala'yi gormek maksadindaydim. asfalttan ayrilip kayalarin arasinda yukari ciktim. kakam gelmisti baco. butun medeni prosedurlerinden arinmis dunyayla bir olmus mutlu bir sicis.

sonra ordan asfalta paralel devam ettim. sonra bayir asagi bir takim abuk manevralar yapmaya calismam ve bir suredirde debriyaj kablomun kopuk olmasindan mutevellit ekstra cambazliklarin sonucu olarak bayirdan asagi yuvarlandik.

motoru toplayip bi foto cektim:


megerse arkadaki sherkala imis isabet olmus.

sonrasi iste bilinen hikaye.

muhteremden pasaportu alanlar ne olduysa iade etmeye karar verdiler.

yabancilar polisi

o sirada gecen gunler, otoparkta gecen geceler.

avukat ve cevirmen tutmamak konusunda kararli oldugumu onlara kabul ettrime sureci.

sonra almanca bilen ingilizcesi az ama gonullu cevirmenle mahkeme

mahpusluk gunleri.... coğ zorudu gobeller coğ. ver muzii arkadan baco.

evet 3 gunde ex-sovyet hapisanesinde yattik. ve deferimizdeki ilginc tatil anilari basliginin altina "not olarak dustuk."

hapisten cikinca bu sefer de gemi bekleme sureci basladi. yine acayip "streync" gunler.

motor calismadi. karburtoru soktum ici kum dolu. yattigi sure icinde de taslaslmis. bir aksam gaz yaginda marine ettim. gurcistanda buraya kadar buji degistirmemistim. yeni efruuz'lari taktim. hobaa calisti. ici de kum dolu motorun.

mubarek gemi sonunda geldi. bi helecan limana gittik. beste kalkacak denilen gemi. ertesi gun 9 da mi onda mi ne hareket etti.


iki gece once biraz usuduydum, limanda bekledigimiz gece depresti kustum, baktim olmayacak uyku tulumu terapisi yaptim. sabah duzelmisim.

burda boyle biraz tuaf bakan bi biri vardi, direk abi dedim "sigaran var mi" bi sasirdi. hee dedim turkum. sen dedi "turklukten cikmissin".


sonunda gemiye bindik.


 ve azerbaycan milli marsi esliginde kazakistan'a elveda ettik.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder