29 Mart 2012 Perşembe

Iran - 14 - Yazd - Mashad

Torbat-i haydariyeh uzerinden Mashad’a gidiyorum:


Sonunda vardik mashad’a ama yezddeki arkadasin soyledigi gibi gercekten de cok kalabalik bir sehir. Dahasi ramazan bayramina denk gelmisim. Dolayisiyla konsolosluk isleri icin bayram tatilinin bitmesini beklemem gerekiyor. Bu nendenle ben de sehirin disina surdum.

Ilk gece bir davete icabettigim yerde uyuduktan sonra. Simdiye kadar daha ziyade uzaktan resmini cekmekle yetindigimiz tepelere, daha da yaklastik:


Motor karsidaki tepede

Buralarda biraz yurudum, hem bir gitmek vardi icimde hem de kalmak. Sonunda motorun ustune cikip uzandim…



Burada pek tuaf uryalara gark oldum baco. Denisik ruh hallerine. Zamaninda bir tip fakultesi bahcesinde otururken yanimdaki arkadasa soyle demistim: insanlar teferruatlarini esaslari zannediyorlar. teferruatlari gormek kolaydir. ustunde gorunur olduklari bir zemine sahiptirler: Baskalarinin teferruatlari, cunku bunlar insandan insana basitce degisir. Oysa onu mumkun kilan oz boyle bir zeminden tam tersi sebeple yoksundur. Belki burada bu dag basinda, yari uyku yari uyaniklik halindeyken. Bu ne tandik ne insan gonlunce olan yerde. O esas’i biraz daha yakindan hissettik. Dagcilari da, tum risklerine ve zorluklarina ragmen tekrar ve tekrar daglara ceken de boyle bir seydir, belki baco.

Aksam uzeri asagi inip farkli bir yoldan tekrar Mashad tarafina donerken onumdeki 3-4 gunde kalabilecegim, uygun bir yer buldum.

Gelgelelim ruzgar gene cok yaman baco. Insan gokyuzunun altinda uyuma alisinca, cadir da dar gelmiye basliyor zaten.

http://www.youtube.com/watch?v=fA2znmyD6LI bunu dinle baco ama dikkat et, agir metaller icerir.

Bu gunlerden bir Mashad gorunumu:



Iranda bilgim kadariyla Cuma ve cumartesileri tatil. Ben de Cumartesi aksami Mashad’a dogru yola ciktim. Sabah erkenden vize mi almaya gidecegim. Fakat buradaki yer pazarlari da calismiyormus. Dahasi Pazartesi de sirketlere ayrilmis. Boylece uc gece de mashad’da kaldik. Mashad’in boyle kalabalik bir sehir olmasinin basta gelen nedeni Imam Riza’nin turbesinin burada bulunmasi. Cok buyuk –gercektende- farkli bolumlerden olusan bir yapi. Icerde kaybolmamak icin dikkat etmeniz gerekiyor. Bu uc gunde burayi da ziyaret ettim. Rastgele dolasirken mozolenin olduguu kisma varmisim, muthis bir kalabalik olmasina ragmen insanlarin uyumu ve ruh halleri cok etkileyiciydi baco.

Evet mashad’da uc gun kaldim ama isin kotu tarafi param bitmis durumda. Sadece vize ve sinira kadar benzin param var. iran’da ambargo nedeniyle atm’lerden uluslararsi yararlanamiyorsunuz. Ve ben bunu ne yazik ki fars’dayken ogrenmistim. Bu arada Turkmen sinirinda motor icin de yukluce para alindigini ogrenince iki secenegim kalmisti. Ya bankada swift diye bir sey yapacagim. Yada motoru sinirda birakip, Ashgabata gidip para cekip donup motoru alacagim. Once swift’i denedik su an calismiyor dediler ve baska bir yere gonderdiler. Burasi kendi insiyitafiyle benim gibi parasiz kalanlara yardim eden bir beyin isletmesi. Onun yurt disi hesabina tr’den para gondertecegim o da elden o miktarda parayi bana verecek. Fakat tr’deki bu konuda yardimci olacak arkadasla tam iletisim saglayamadik. Ben de obur secenegi degerlendirmeye karar verdim ve tesekkur edip ayrilirken. Bu bey, olmaz dedi sizi boyle gondermem. Ve para transfer edilmemis olmasina ragmen, sonra gonderirsiniz diyerek. Bana parayi verdi. Tesekkur edip ayrildim.

Bu arada turkmenler 3 gunluk vize vermisler. 1000km’yi gecmem gerekiyor. Alirken emin misin gecebilir misin? Dediler. E dedim ne var 3 gunde 1000 km’de. Elimdeki haritada otoyol gozukuyor zaten. Gece de surmen gerecek fln dediler, alla allaa dedim icimden niyekune?

Kapida beklerken iranli kazaklar vardi onlar da kazakistan’a gidiyorlar ama benimkinden daha kisa bir yolu kullanacaklar. Bir an once TM’ye gecip para cekmem lazim o yuzden iran’i kisa TM’yi uzun tutmaya karar vermistim. Onlarda arabayla gidiyorlar, sordum kac gun suruyor yol diye 3 dediler himmmm? Hayirlisi olsun deyip yola dustum…

Iran ve daglarina elveda:


Gece iran tarafinda sinir kasabasinda uyudum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder