22 Mart 2012 Perşembe

Erm - 10 Jvari - Goris

sabah vahsi ineklerin isgaliyle uyandim:


neyseki cok vahsi degillermis arkalarinda chovboylari da geldi:


yolumun ustu tarih oncesi sehirde duruyorum. gene cok ilgili rehberler yardimci oluyor, para almadiklari gibi, kentle ilgili de birseyler hediye ediyorlar.


gordugunuz gibi bu raporda tarih oncesi astronomi de vaaaaar.... koltugumun altindaki darbukayi evet photosopla sildim

3000 metre yuksekte bir gol kenarindaki diger sehire ne yazik ki ulasmadim. rehbersiz gitmek na mumkun. burayi ilginc yapan bir kaya resmi var bir kadin, bir erkek, yilan ve elma. MO, 7000'e tarihleniyor.


herhalde dunyanin yaratilisiyla ilgili en eski mitos da yine bir yilan ve kadin icerir. kibele anamiz, -bu gun doga ana diye anmaktayiz- o vakitler evrende yalnizdi ve bu yalnizliktan dolayi cani sIkildi. o vakit sIkIntisini gecirmek icin bir yilan yaratti ve onunla oynasti. onlarin oynasirken ki yuvarlanmalarindan daglar denizler ve dunya olustu. fakat kibele ana sonradan yaptiklari ayipci seylerden utandi ve yilani oldurup, ruhunu yeraltina gonderdi. (yilanli gadin fantezisi de buradan geliyor olabilir )

aslinda bu mitosla ilgili soylenebilecek baska seyler de var ama uzatmayacagim. belki sonra

ogleden sonra goris'tyim ermenistanda en cok bu sehri sevdim,sessiz sakin cicekli balkonlar. aksam ustu gorisli "bad boys"larla yemek yedim. bir foto cekelim mi dedim ama olmaz dediler ehehehe. megerse goris daha genel olarak bu bolge biraz mafya imis... neyse bu konuklugu kisa kestim ve kanyona dalip tekrar tepelere tirmanmaya basladim.
gun batiyor baco:



post-apokaliptik bir ruzgar essin.


gunu gene renkli bir tir parkinda sonlandirdim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder