20 Mart 2012 Salı

Erm - 1 Stepanavan ve Yoresi

14 Haziran



sabah stepanavan information center'i bulmak icin merkeze gidiyorum. ayaklarim sirilsiklam parkta coraplarimi degistirip kahvalti ettim. ayaklarima torba gecirdim tek gercek plastik torba goretekz yalan. elma aldim bir kilo 1500 dram galiba kaziklandim, ulkelere adaptasyon surecinde normal sayilir. muzeden SIC'in yerini ogrendim cok yakinmis. ucretsiz harita ve bilgi alip parka gectim, ortam guzel hem biraz rota cikardim hem de bir seyler yazdim, muzeden muzik yayinlaniyor



GE'deki seramikler gibi sanat gundelik hayati zenginlestiriyor. darisi TR'nin basina ama sakaryaya diktikleri gibi degil, sirdansanat yeterlidir. ilk hedef mikaylov kardesler muzesi, WWII'de ilk savas MIG'ini tasarlamislar, ermenilerin bu kadar onemli katkilarinin oldugunu bilmiyordum. muzenin bulundugu Alaverdi geride kaldi ama emege saygi! geri donecegiz, bir ihtimal dusurdugum yagi da bulurum belki. oradan erken bolsevik Stepan ve yoldaslarinin gizli toplantilar yaptiklari magralar ziyaret edilecek sonra da Gumru istikametine donulecek.

Insanlar koylerde bile oldukca iyi giyiniyorlar. bazen yirtik pirtik bile olsa bir kibarlik var. muze tee tepedeymis.



Yoldan tepeye cikan teleferigin binasi:



evet erken donem miglerden birisi ve mikaylov.



muze kapali, ruzgarda sacaklar tinliyor. muzeden sonra yakindaki shanahin manastirina gittim, etraf cok varos ellerinde tespih sallayan bickin delikanlilar geciyor. yagmur bastirdi bu arada bes karavan emekli italyan geldi, oldukca "buyuk bir gezme sekli. rehberlerine oyle guzel rusca bilmiyorum dedim ki, rus musun diyor? o derece yani , yada bilmiyorum yerine biliyorum demis de olabilirim. tekrar kanyona inip cikarak kamp yeri ariyorum,



gun batmak uzere, kayip caglarin sihirli gecitlerinden birisi yolumu kesiyor… tamam mi devam mi?



geri donup kamp atip gunduz gecmeye karar verdim ve donmemle birlikte motor stop etti, elektrik var ama calismiyor. onu da yarina birakip yokus asgi salladim yolun kenarina biraktiktan sonra cadiri kurup girdim icine. uzaktan insan sesleri geliyor sanki balikcilar neseyle aglari topluyor isliklar, tekrarlanan bagirtilar. bu arada GE de duyup insan saklasmasi zannettigim uluma sesleri karsi tepelerden koro seklinde gelmekte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder