23 Mart 2012 Cuma

Iran - 4 Fasham Qom

aksamustu fasham'a vardim bu sefer biraz da nezaket icabi memedin aslarindan bir tadiyim dedim. ingilizce bilen bir tip peydah oldu, gelip gecenlerden birisi. neyse aldim asi, ingilizce bilen 2000 tumen dedi. parayi verdim memed'e donup gulerek bu kiyagimi unutma gibisinden bir seyler soyledi farsca. hani iranda kaziklanmak siradan sayilabilir ama bu sefer bir de ikram edildik. iranlilar ticaret konusunda birbirlerine karsi da cok ikramkarlar. neyse sorun degil diyip kenarda oturup yemegi yerken bir az sonra memed geldi elinde 1000 tumenle bu senin dedi…

“yavas yavas gece bastirinca ay tepelerin ardindan kendisini gosterir. artemis (ay) sadece bir kere asik olmustur. coban endymion'a karyadaki latmos daglarinda uyurken. ve endymion ebedi uykuya mahkum olur. boylece ne yasamin zevklerini ne acilarini bilir ne de olum ona ugrar. artemis ona ay isigi olarak gelir ve endymion tanricayi ruyasinda gorur.”




Temmuz 16

sabah iranda alisik olunmayan motor sesleriyle uyandim. hele bir cikip bakiyim uu keteme'ler hele dur yigenim dedim, iki zamanli yagi tahranda nerede bulurum? biraz ingilizce kostuktan sonra megerse turk-i azeri imis ve trkce konusmaya basladik. yer tarifi aldim hosbes hoscakal, iki dk sonra tekrar ayni motorun sesi ciktim, arkadasim sana yag getiriyo dedi. dedim gerek yoktu su an yagim var. neyse arkas geldi, yag degil direk yagli benzin geldi, yav benzinim vardi. olsun dolduralim dediler. herseyleri ktm sapka tsort, cadirlarina davet ettiler cadir ktm megerse iran ana dagitimcisiymislar. bu arada 200sx'e (yanlis hatirlamiyorsam) binme hatasini yaptim, artci olarak da olsa. cok yaman bir sey.

hava serin de olsa cadirin sera etkisi yuksek, o yuzden sahra moduna gectim:



cadiri yere serip sadece dis tenteyi geriyoruz.

Temmuz 17

tahrana inip kagitlari verdim. artikin ozgurum, yallah, guneye. Tabelada old qom road; yaziyor. donelim eski guzeldir . ama yol hakkaten eski, mola verecek bir yer yok, sonunda araclarin durdugu bir yere cektim ben de ama o da nesi, burasi terk edilmis baco. galiba eski qom yolu beni paralelde akan baska bir evrene savurdu -qom mistik ve dini bir sehir-



terk edilmis bir kervansaray: -modern zamanlardan kalma- “old qom road”



on farim calismiyor baco. o yuzden uyuyacak bir yer bulmaliyim...  






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder