21 Haziran 2011 Salı

GE - 9 - Azeri bolgesi ve Sinir

13 Haziran

Cadirdan cikiyorum, tir parklarinin vazgecilmezi, kucuk kirmizi bocekler cirit atiyor, kene? TR'den mi geliyor bunlar...

once tiflis tarafina yonlenmisken fikir degistirip, guneye donuyorum tekrar, Ermenistani gorelim. camili bir koyden gecerken durdum bolge halki azeri, TR'deki cirkin koy evlerinin esbabi mucizesi nedi racaba cunku azerilerinkiler de pek guzel:


TR'den boyle gezen birisini gorunce sasiriyorlar. Neden ucakla gezmiyorsun dediler? o zaman sizinle nasil konusacaktim diyorum. gulusuyoruz.

atli cobanlar ve suruleri:


emektar foto makinam cok eskidi galiba :) renkler 70'lere kayiyor.

bir baska koydeyim. kahvehaneye davet ediyorlar.

gecmis baska milletlerle ilgili biraz gergin nefret icerikli sohbetler yapiliyor, birisi verdigim cevaplari alisildik bulmamis olacak ki, sen saf turk musun diyor, nasil muayene edecegiz? bu soruyu soran sonra masadan kalkip gitti. para kazaniyor musun diyorlar gezmekten, yok diyor tersine harciyorum. bu is bitince bir garantin vardir diyorlar yok diyorum. ozenenleri ozellikle bir tanesi. bu yasadiginiz hayatin degerini bilin diyorum. agaclarin golgesi irmagin ve kuslarin biribirine karisan sesleri, anlamadilar. kendimi easy rider'daki koy sahnesinde gibi hissediyorum :) bir turk icin standart cevaplar vermeyince bu sefer TR sii olduklari icin yasadiklari olumsuz olaylardan bahsedebliyorlar. burada boyle bir sey yoktur. herkes kendine gore yasar kimse kimseye karismaz diyorlar. iste bunun degerini bilin.

koyden bir heykel:


buralardaki heykelleri gordukce TR'dekiler geliyor aklima. cok "elegant" cok "avangart"lar mesela guven parktaki tahtadan silahli hormonlu ciplaklar. cocukken bunlarin neden boyle olduklarini sordugumu hatirliyorum. essisz bir sembolizm ornegi. yada en son sakaryaya diktikleri, "gercek ustu disavurumlar" turk sanati cok "sanatsal" ayni sey sinemada da gecerli, yine cok "sanatsal" -populer bayagi(cogunlukla) seylere hic girmiyorum- demirkubuz gibi kompleksiz insanlar lazim.

gurculer rus kadinlardan azeriler de gurculerden bahsediyor. eheh insan fitrati, galiba hem "komsununki" daha albenili gorunuyor hem de "kendi" kadinlari hakkinda boyle sohbetler yapacak "dasahlari" yok.

Azeri kizanlariyla vedalasip, sinira gidiyorum. Tenha guzel, siraya geciyorum.

Bir sonraki bolumde Ermenistandayiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder