29 Mart 2012 Perşembe

Iran - 13 - Col

Yazd’I arkamda birakan tepeyi astigimda, cok kuvvetli bir ruzgar esmeye basladi karsimda. Ruzgar “gitme” mi demek istiyordu? Ben yine soz dinlemedim ve icimden gecip giden ruzgara karsi yola koyuldum.


Chak-chak’a donen yol, gecmiste hayallendigimiz yere, -ermenistanda da vardi boyle bir yer hatirlarsiniz- biraz daha benziyor:


Aksam Kharanogh’da konakladim.

“Sukoprusu” ve yorenin Imamzadesi:


Bir seyler yazdiktan sonra uyudum.


Sabah yavas yavas toparlanip yola koyuldum. Ogleden sonra ufku bir beyazliktir kapladi gitti. Ne ola ki? Ilk defa boyle bir seyle karsilasiyordum:



Efenim kum firtasiymis

Issiz colun ortasinda bir cami, firtinanin gecmesi icin oraya sigindim. 24 nisan 1980 yilinda “muttefikler” tarafindan tahrandaki rehine krizini sonlandirmak icin duzenlenen “kartal pencesi” operasyonunda kum nedeniyle col’e dusen helikopter(“deniz aygiri”) :


Bu da cole terk edilmis:


Cok ilginc bir “ruh hali” vardi bu cami avlusunun. Yerli motorcular cole ragmen surduklerine gore “vay dedim benim neyim eksink!” firtinanin 20km sonra daglar dolayisiyla kesildigini ogrenince ben de yola koyuldum.


Yola cikiyorum:


Firtina zordu ama beni daha buyuk bir zorluklar bekliyormus.

Onumdeki sehre 20km kala benzinim bitti… uzakta gordugum kavsaga kadar motoru ittim. cunku bina gibi birseyler vardi. Ben yakinlasinca onlar hareket etti :( sonunda kavsaga varip motoru orta ayag alip ileri dogru iki adim atmamla motor yandaki bayira yanlamasi kutedenek devrildi… oooooohv sheet (ruzgar sonuzu dinlemedik diye kizmis olsa gerek) hayatimdaki en zorlu motor kurtarma tecrubesini yasadik. Nefes nefese, kirmizi bidonlu motorcu olarak yola ciktim. Bi kisi mi durmaz kardesim, “kirmizi bidon”un manasini bilmiyonuz mu? Tabi ilginc bi sahneydi ortada bi vasita yok? Kirmizi bidonum ve ben. Icimden hero’mu anmistim ki tam, ufukta gorundu “kahraman”! . Hem de kendinden yagli benziniyle.


arkadasin verdigi benzinle istasyona gidip benzin aldiktan sonra uyumaya gittim...


1 yorum:

  1. sevgili arkadaşım merhabalar, biz de eylül 2013 te iran gezisi planladık ama yezd ile mashad arasını çok mnerak ediyoruz. bize bu konuda bilgi paylaşımında bulunursanız seviniriz.
    e-mail adresim basbaybodrum@gmail.com

    YanıtlaSil