20 Mart 2012 Salı

Erm - 5 Gumru

18 Haziran

 sabah birisi cadirin kapisindan kafasini uzatiyor, coban yukarida evi varmis. biraz konustuktan sonra o da evine davet ediyor tesekkur ederek reddediyorum.yavas yavas toparlanip yola ciktim. az sonra Gumru'ye giridim galiba ama pek rehberde bahsedildigi kadar etkilenmedim. sehir merkezi de ayni sekilde, eski sehirde rus binalari var kars gibi. kirmizi tastan giirsleri olan koyu agaclik bir park buldum ama motoru yanima almamin yolu yok gibi, sonun bir giris buldum derken, bekci kovaliyor yasssahmis. ben de rus sapelinin onune gittim.




 burada yanima gelenler kahve ikramlarini reddedince bir paket akhtamar sigarasi ikram ediyorlar, sapel Ruslarin osmanliya karsi kazandiklari bir zafer serefine yapilmis. ote tarafta "kara hisar" ve mother armenia var. bayagi bir ugrastan sonra hisar'a ulastim arkada da MA heykeli. 




ani izleme noktasina gitmek istiyorum, bunun icin bir taraflara gittim ama alakasi yokmus. burda rus askerlerinin oldugu bir yerde durdum. elemanin biri birseyler soyleyince ben turk turk dedi. vay dedim demek surattan anlasiliyor megersem kendisi turkmus, surulmus ahiska turlerinden. askerlere sigara ikram edip safak soruyorum hahahahaha guzel ustu duzluk bir tepe var, gun batimina dogru cakal yada tilki yavrusu otlarin arasindaki kuslari kovaliyor. dogal hayati rahatsiz etmeyelim deyip kamptan vazgectim... .



 bu arada polenlerini tasimaktan yorulmus bir ari kacak yolcum olmus. 



bana nasil yardim edecegini sasiran ve bu yolculukta karsilastigim en icten bakan insanlardan birisi olan bakkaldan berliner ve hakola alip meydandaki parka oturdum. Gumrude bir ara sokakta. 



gun iyice karardi. yavas yavas sehirden cikip kamp atmak lazim. bir mezarligin uzerinde gun batiyor. 




 sehirden biraz uzaklastiktan sonra arkamdan abuk subuk sesler geldi donup bakiyorum polis! durduk bakalim. hiz sinirini asmisim! kamerayi gosteriyor 80 kmh motosiklet 50 ile gitmeliymis orda. yaziyor bir seyler kagida ne kadar diyorum 50.000 dram diyor. alla allaa benim bildigim 20 dolar mi ne olmasi lazim bu 130 dolar ediyor. kagida da salak gibi imza attim. yok diyorum para, pasaportu cikarirken gordukleri verdim yaklasik 10 bin pek sukutu hayale ugradi, onemli degil biz her turlu parayi aliriz diyor dolaaar yuroooo, yok diyorum yok. hoscakal gardas gardas diyip gitti. hani sinirda bir 40 bin daha gecirirler mi diye icime kurt dustu, cunku ona benzer bir seyler geveledi. bir okuyamadigin kagida niye imza atiyon. GE'de kahve cikolata ikram eden polislere alisinca kotu oyuna geldik. o kafa karisikligiyla Akir'e vardim gece ve berbat bir sehir. kamp yapacak bir yer yok. geri gide gide artik nasil olsa gumruye geldim deyip bir onceki gunku cesmeye gideyim dedim, sinirim bozuk benzinim az ustune berbat yollarda zifiri karanlikta kayboldum, etrafi hatirlamaya calisiyorum burdan mi girmistim sehire, binalari benzetmeye calisiyorum, biktim. tekrar merkeze donuyorum. oradan tekrar sehrin girisini bulup dunku yere yoneldim, bi acayip salakca yardirma. sonun hemzemin gecit'i geride biraktim, az kaldi. yoldaki tek isik motorun faari. derken pof diye gitti 100 le giderken kendimi zifiri karanlikta buluyorum. yavas fren yap, bariyere girme obur seride gecme. neyseki hemzemin gecidi cok gecmemistim, onun isigina dondum. gorevli gelip hal hatir sordu durumu anlatinca iceri buyur etti. boylece bu aksam mehr'in konuguyum. once kamp kur dedi, sonra turkiyedenim diyince bir yerleri aradi, arada motorist gecti. sonra polis seni gelip alacak gibi bir seyler dedi. oh dedim saat gece 12 ve polisle maceramiz devm ediyor. zaten sabah ki hesabimda polisle bir "hesaplasma"ydi amma mevzuyu sorusturup 40 bin dram daha kitleme ihtimalleri varsa elden geldigince olaya mudehale etmekti. biraz sohbet ettikten sonra gel sana kamp yeri gosteriyim dedi, polisle randevumuz sabaha kaliyor. zor bir inisten sonrki duzluk, kisa ama cok zor, hadi indim nasil geri cikacam neyse indip cadiri kurdum deli ruzgar var poller gene kirildi corapla baglayip uyudum bu kadar "macera yeter".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder