23 Mart 2012 Cuma

Iran - 5 Qom Abiyane

Qom’da durmadan devam edip dilijan’a vardim.

Burada tekrar aku cortladi. Bu nedenle kalis surem uzadi. Motorun akusuz calismamasi kotu bi sey :(


  Vahsi ponponlar yolumu kesti, durmaktan baska yapabilecek bir sey yoktu.


  Gecmis zamanlardan kalma bir gecit bizi baska bir dunya ya tasiyacak:


Bu tirmanisin ardindan, harika bir plato onumde uzaniyordu. Guzel seyler beklenmedik oldu mu etkileri daha fazla oluyor. Ama fotografa yansimamis. Ben boyle salak bisey yaptim:


Evet sira daglarla cevrilmis plato, muthisti. Ama arkasindan vardigim koyde bir o kadar. Heleki benim girdigim taraftan. Direk bin bir gece masallarina daldik.

Iranlilar cilgin ve eglenmeyi seven bir millet. Bazen daglara kadar tasiyor
 


Abiyane:

 



Bu su kanallari, geleneksel. Persapolis gibi eski sehirlerde de var. hem iklimlendirme hem de su ihtiyacini cozmek icin geleneksel bir cozum, tabi system bu yeryuzu kanallarindan ibaret degil.



Abiyane'de ben:


Hayat abiyane’de yavas aksa da yine de acelesi olanlar var:





  Caliskan bir genc:



Abiyane gerek kiyafatleri gerekse, insanlariyla oldukca guzel bir supriz oldu. Afedersin dagin basinda koye ilk girisimde konusmaya basladigim jeday salvarli adam, “gezme seklini sevdim, gpsler, dev haritalar olmadan kucuk bir kagit parcasiyla gelmissin buraya” demisti. Iste boyle insanlarla karsilasmak yalniz hissetmemek icin iyi bir neden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder