21 Haziran 2011 Salı

GE - 7 Kazbegi - Mskheta

11 Haziran

tekrar gunluk tutmaya basladim.

gece zordu. cadir ruzgardan kafama gecti. esinen iri hayvanlarda yaninda. Sabah da ruzgar devam ediyor, hava kapali. gece disari biraktigim biraktigim konserveyi silip supurmusler izi bile kalmamis. dagin etegindeki cesmede su sitogumu tazelemek ve biraz corap yikamak istiyorum ama yerinde yok! aksamustu vuran gunes kayalari uzaktan cesme gibi gostermis. kilisenin yanindakine gittim emekli avrupali turist kafilesi kalabaligi var, sulari tazeleyip yola devam. asagi inerken "dag sarhosu" ile karsilasiyoruz. kasabaya vardim. 2 larim var 1 litre benzin yada fistik alabilirirm. ikisini de bos verip merkeze inmeden vladikafkas'a donuyorum. gonul bu :) daha sinira girmeden disarida kuyruk var onumde iki araba, passport'u verdim. bekiyorum helecan var. gorevli cagiriyor. "turklere gecis yok" kafkasya hala yasak! oh shet! kazbegine donus. muzeye ugradim bu sefer acik. giris uc lari olmus genelde muzeler 10 lari, 1 lari gibi sembolik bir rakami kazbeginin kisiligine uygun bulmustum. bahceye oturup sigara icerken KB'yi delirtenlerin simdi onun anilarindan para kazaniyor olmasini dusunuyorum. dandik benzinciye gidip benzin almali tabi bir de lari. para isini halletim ama benzin yok oha! 30-40 km gidecek benzinim kalmis olmali. yolda bulma umuduyla devam ediyorum. yokus yukari arazi bozuk da olsa en yuksek viteste kalmaya calisip, yokus asagi da stop ederek pass'i gecip pala biyikli teyzenin incik cincik sattigi yere kadar geldim ve bezin bitti! bidonu alip otostopa cikiyorum. ilk gelen durdu. bir 5-6 km daha gidebilseymisim benzinlige ulasabilecekmisim. ama pahali! donuste de polis arabasi denk geliyor. polislerden birisi azeri konusarak gidiyoruz, motorun yanina birakiyorlar beni. gurcu polis burami guzel TR'mi diyor. buradaki insanlar daha fakir ama daha mutlular diyorum. bidon ezilmekten 1 litre hacim kaybetmis. yolustu ananuriden geciyorum. 2. dunya savasindaki kayiplar icin yapilmis bir hatira:


tiflis istikametindeyim. yagmur yagiyor. kamp yeri sormak icin bir sehir-kasabada polise ugruyorum. ben turist cadir falan diyorum, anlamadilar, sonunda turkce bilen bir tercuman geldi ilk defa bu kadar teferruata girdik. ben cadir diyince "cadirim calindi" anlamislar :) anlasilan suc orani yuksek bir yerdeyiz. cunku otekilere cadir diyince cadir kurmak istedigimi anliyorlardi. tecumanimin hormeti beni biraz utandirdi, kahveyle gelen cikolatayi bile benim icin kirdi. cadir yerine burada kalmami oneriyorlar. tercumanim da merak etme ben seni yanliz birakmam diyor :) , neden sonra polisler fikir degistirdi, tiflise kadar eskortluk edecekler. eskort onde ben arkadayim adam biraz gazci. benzin de alamadim, bekletmeyim diye. tiflis tabelasini gorunce gazlayip gitti. o gider gitmezde tekrar bezinim bitti :P sagimda mskheta var iterek gidem bari hava karardi. pusuya yatmis bi bmw'nin yanindan gecerken hayrola diyor boyle boyle. iterek gidemezsin diyor, yokus varmis. benim icin benzin alip gelecekler, bidonla para verdim. miskhetada polisin arkasindaki garajimsi yere cadiri kurdum. cadirin cubukklari kitir kitir pacalaniyor. aluminyumlarla yenilemek lazim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder